Bitter-sweatness

Vad ska jag skriva då? Om jag bara hade vetat det så hade det vart så himlans mycket enklare. men det är svårt att få ner allt man vill med ord man inte hittar. Det är som att beskriva himlen och det enda ord man kommer på är stor. Det räcker inte för himlen är så mycket mer än stor, stor är litet i jämförelse och så känner jag idag med det jag vill skriva. Orden som jag skriver är för små för mina tankar.

Idag är jag trött (vilket har sina ganska så säkra anledningar) och samtidigt är jag pigg. Jag har en energi som kan få mig att explodera. För jag är så laddad nu, och glad och förväntansfull. Det är som att jag är ett fulladdat batteri som bara vill användas. Jag mår bra. Jag känner mig som jag borde göra men som jag inte har gjort på väldigt länge. Så som Magnus känner sig nu, det är så Magnus ska vara, när han är i sitt rätta element och är som mest bekväm.

Helgen har varit bra, mysig, och väldigt trevlig. Det har inte hänt så mycket kanske, men tillräckligt för att det ska räknas. jag vet inte riktigt vad som har hänt och hur jag ställer mig till det i framtiden, men just nu så är det bra. Jag är glad över helgen. Och jag har återigen sett Mamma Mia. Och som Anna sa, så kan man inte sluta le efter filmen, man blir helt enkelt så lycklig. Oavsett om du ser den med din mamma, flickvän, kompis på en dejt eller för att du inte har något att göra så gör inte filmen dig besviken. Den träffar alla punkter i magen som gör att det bubblar och du blir varm och euforisk och slutar med att du bara ler. Och jag ler kanske i alla fall. Kankse jag ler när jag kommer tillbaka också?

Jag har också fixat nya glasögon, som kommer om en vecka ungefär, men det är inte det roliga och mest häpnandsväckande. om det nu kan klassas som det, men jag har skaffat ett par solglasögon! Slipade solglasögon då, som jag kan ha och se själväsker och snygg ut samtidigt som jag ser bra i dem. Och mina nya "riktiga" glasögon är av märket Calvin Klein och ja det var en snygg båge, jag hoppas du får se dem på nån gång.

Men det får bli snart det, för jag åker nämligen (trumvirvel) om tre freaking veckor. Idag, om tre veckor/21 dagar/524 timmar så är jag i Göteborg. Säve flygplats närmare bestämt och ska precis ta de första officiella stegen i mitt nya liv. Jag har ju redan tagi dem innoficieltl när jag bestämde mig för vad jag skulle göra. Men där på flygplatsen kommer det vara hej då till det som var mitt liv, och jag ska börja det som ska bli mitt liv. Det kommer bli en upplevesle som jag redan nu bävar för eftersom att jag får lite av en klump i magen. Jag tror jag kommer att trivas och jag tror att jag kommer älska det men "hej då delen" tror jag kommer bli jobbig. Herre Gud den har redan börjat bli jobbig ju. Bitterljuv. Idag var jag på kalas i Lygnared och det var trevligt. En okej lördag åtminstone om jag får säga det själv. Men konstigt att veta att det är sista gången som jag kommer vara däruppe och träffa Cecilia och resten på nästan ett år. De kommer när morfar fyller år, men sen efter det, så är det hej då... men som någon en gång sa, så är det inte för evigt.  

Visst känns det lite läskigt
[x] [x] [x] [x] [x] [x] [x] [ ] [ ] [ ]

Speciellt när det går så fort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0