not even a closed door

Jag kan kallas ett vrak, levande lik, sömgångare, vad som helst egentligen. För lite sömn och för mycket aktivitet denna helgen och det har inte ens varit den sortens aktivitet som är rolig och där man godtar att komma hem halv fyra, halv fem på natten utan jag har jobbat natten och det har varit så mycket att göra. Jag hann sitta ner 2 minuter på 12 timmar allt som allt och det är inte okej tycker jag, jag hann också äta tre bullar på dessa timmar också och dricka lite saft. Men resterande tiden så tog jag emot beställningar av fulla men framförallt dryga idioter.

Folk blir rent ut sagt förjävliga när de har druckit, negligerande arroganta och stora beserwissrar. Som en igår halv tre som skule ha mos med kebabsås och ville ha extra mos. Jag tog självklart betalt för extra mos för det var fan en halv portion och hon ställde sig med kvittot i handen och började gnälla. Vi förklarade och sa som det var att det är portionspris och att vi går back om vi inte följer anvisningarna och hon fortsatte att gnälla. Tack och lov var det inte jag som fick skiten utan både anna och tessan ställde sig bakom mig och sa att jag gjorde rätt. Det var skönt. men jag blir så arg och folkilsken och då var det bara två nätter, tessan hade ju jobbat tre och anna fyra så det är väl mer synd om dem egentligen. (jag fick över 80 kronor i dricks och vann lördagstävlingen)
 
En sak har nätterna i kiosken gett mig och det är insikten att alkohol fan inte tillför ett skit. Du kanske känner dig lite roligare men hur omvärlden uppfattar dig är inte något trevligt alls. Jag tänker i alla fall inte vara en sån som slöddrar och ska beställa mos klockan 4 på natten och som kallar expediten hora, bög eller idiot bara för att det är jag som inte har några pengar. Jag dansar hellre nykter och kan säga tack efteråt och kanske ett snälla.
 
Nu är det söndag och jag ska snart börja göra mig iordning för dagens äventyr, vilket jag inte vet vilket det blir än, men förmodligen så blir det något roligt och annorlunda. Eller kankse inte, kanske det bara blir att se en ny film, poppa lite popcorn och vänta på att folk ska börja komma hem. Borde städa också men det har jag ingen energi till, fast det klart, när ska jag hinna det annars? Jag är ledig fredag men då är jag redan upptagen med gårdagens födelsedagsbarn och resterande helgen är i princip uppbokad. Men jag måste städa för att sedan kunna packa in mig i flyttlådorna och stuva in mig i källaren, kunna med rent samvete åka iväg för att kunna komma tillbaka enkelt och smidigt. Jag ska inte ta med mig allt till spanien men det är bra att ha det gjort för jag kommer ju inte bo med familjen efter dessa fyra veckor.

5 dagar innan Jonathan fyller år, 9 dagar innan lillasyster fyller år, 12 dagar innan systerdotter fyller år, 17 dagar innan morfar fyller år, 26 dagar innan jag flyttar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0