Jag önskar jag kunde stanna tiden och leva alla fina stunder om igen.

Sitter här och skriver en föredragningslista tills imorgon och känner mig otroligt pepp inför mötet. Det ska bli ganska kul att träffa styrelsen igen, vara produktiv och duktig och känna att man för ett viktigt arbete framåt. Nu är det ju iofs bara ett distrikt och inte hela förbundet men ett distrikt eller en förening är faktiskt mer viktiga än förbundet i sig. Vi är gräsrötterna och man kan säga att vi är benen, dem som för UNF framåt och det känns så pipigt bra att vara en del av det. Man kanske skulle kunna spendera sina söndagar på ett annat sätt men i vilket fall så måste arbetet göras och en söndag är bättre än ingen dag. Föredragningslistan då, jo den går framåt, kommer nog skriva mer på tåget imorgon men än så länge är det viktiga frågor som kommer upp. Vi måste fastställa motionerna och komma på argument för och emot. Vi måste debattera arbetsplanen och valberedningens förslag på ny styrelse. Vi måste också prata om DÅMet och om kurser som kommer. Är det någon som är intresserad av en kurs i föreninsgteknik så säg till.

Idag är det lördag också och jag har städat. Har en ovana att stöka till övervåningen på ett sätt att det ser ut som ett bombnedslag på typ 2 veckor. sedan när man har organiserat upp det och fixat lite så ser det genast mycket bättre men det får mig att fundera på hur det kommer se ut när jag har flyttat hemifrån och det är upp till mig. Hum...

Frågan är ju också vart jag kommer att bo? kommer det vara i Karlstad eller i Barcelona? att bo i Barcelona är en unik möjlighet som inte kommer att ges fler gånger. Jag och mamma diskuterade det idag igen och vi har lite olika synsätt på det hela men samtidigt så förstår vi varandra. (mamma vill inte att jag flyttar ifrån henne, jag vill) Men jag tänker söka till Universitetet i vår och så har jag ett tag på mig att bestämma mig helt. behöver inte söka till Barcelona förrän i juni. Men om jag känner mig rätt så kommer jag att välja Barcelona. Jag har en försmak på det ljuva livet, värmen och livet utanför Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0