allt vad som än händer

Sitter inne nu en sekund och andas, det är varmt ute och jag gillar det, men det är lite för varmt idag. Kanske man ska ta och ha lite användning för sin mixer? Ja det ska jag nog ha, jag ska göra mig en milkshake sedan, kanske två?

Snart ska jag hoppa in i duschen och sedan bär det iväg med morfar. Jag på cykel, han på permobil ska vi ta oss till vänersborg och äta lite glass och bara ha det mysigt. Jag gillar min morfar och att spendera tid med honom och om ni har tur så kommer det upp någon bild sedan :-)På tal om bilder så hittade jag på syrrans dator bilder från Bryssel och UNFaren på Wendelseberg som jag ska ladda upp senare.

Min mamma sa idag något som jag har riktigt svårt att smälta. Vi låg ute i gräset och pratade i solen och så sl'ppte hon bomben att hon inte tror att jag någonsin kommer komma tillbaka. Att jag kommer bosätta mig i Spanien i minst ett par år och skapa mig ett liv där nere helt utan alla här hemma. Hon var helt övertygad om att detta är sista gången som jag sätter min fot i vargön utan direkt mening. Ja kanske det är så, det kanske är en av mina tankar också, men hur folk ser på en själv, det är en läskig tanke och som idag blev pånytt aktuell. Detsamma som att jag ses som en bitter människa, sur och grinig och ganska så cynisk och inte allt för ofta glad och positiv. Det är lite mysko och det får jag ändra på.

Vemod och sorg ska inte ligga över mig denna veckan, nej, jag ska försöka vara positiv ända ut i naglarna. Det finns mycket att vara glad över just nu. Mycket mycket mycket glädje väntar och jag ska stå och ta emot den med öppna armar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0