ett, två, tre

Jag vill bara säga att det regnar, jag är trött och jag måste cykla till jobbet. Dessutom så har morsan "förstört" hennes TV och tvingar mig att jag ska fixa det vilket jag såklart inte kan. Vattnet tappas upp och snart bär det iväg och jag borde verkligen ha mig en regnjacka. Jag ska köpa mig ett regnställ nu, för det gör vuxna människor, de köper regnställ. Jag r faktiskt ganska glad ändå. Inte för att jag har någon speciell anledning, för vädret är inte så väldans mysigt och jag ska cykla in till jobbet vilket säkerligen kommer ge mig en förkylning. Men jag är fortfarande glad.

Dessutom så läser jag en skitbra bok. Och jag har kommit på vad som gör en bra bok: det är när man precis har börjat och vill läsa slutet men tvingar sig att inte göra det, det är också när man har rationella diskussioner med bokens karaktärer och handlingen i sig. Exempel "det är långt kvar av boken, hon kan väl inte dö än, hon kommer klara sig". Dessutom är det när man lägger ifrån sig boken fast man inte vill samtidigt som man vill för att den ska räcka längre.
Stephen Kings Flickan som älskade Tom Gordon är en sådan bok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0