kiss me honey!

Okek, nu har det hänt en massa i mitt liv! Okej, kankse inte en massa, massa, men en del i vilket fall. En del rätt roliga saker och lite mindre roliga saker. Men jag börjar ju såklart med det roliga och sen tar vi det negativa ovh omvandlar det till något positivt som jag oftast brukar göra.

Jag är så himlans bra! Så enkelt är det och det är verkligen skönt att veta om det och inte skryta över det eller bli sådär högmodig, utan det är bara en tanke och ett fundament och som hjälper en att inte trycka ner sitt självförtroende till botten och bli deprimerad. För folk som känner mig vet att ibland hamnar jag i långa lowperioder och oftast har det med dåligt självförtroende att göra. Men då är det bra att vara glad och trevlig och veta att ja, jag är faktikst en bra människa, (inte bäst utam bra) och det kan man bara inte ändra på. Det är toppen. 

Något som denna bra människa har gjort är att han cyklade igår, med lillasyster på pakethållaren från Vänersborg till vargön. MItt i natten och med en dålig cykel, ingen kondition och allt för mycket mat-godis-dricka i kroppen kom vi hem på en halvtimme och jag kände mig duktig. Jag och sster har vart och sett MAMMA MIA  och vi kan väl säga såhär att jag har nog inte mått så bra efter en film på länge! jag abslut älskade den, och Amanda Seyfried, Meryl Streep och Julienne Walters, kan man ta med dem hem? För vilken fantastisk film, redan från start. Jag ville sjunga med, skratta högt och absolut hålla någon i handen. Men med lillasyster brevid gick inte det, men jag har lovat mig själv att se den igen. Vem vill följa med?

Sedan, i söndags så var radarparet i Trollhättan och Fallensdagar och Rixfmfestival och för att komma i rätt stämning så blev det drinkar my place, kankse inte det bästa en söndag, men det funkade skitbra! Det var kul att knöka sig in på området och sedan lyssna och sjunga med till allt från starpilots, vincent, nordman och takida! Skitkul och Patrik Isaksson är slisk. det ville jag bara säga, han är slisk! Men fatta vilken nostalgikänsla det var när nordman körde vandraren och för att inte ha lyssnat på en låt på sådär 13 år så kunde man varenda ord. En bra kväll.

Men till saken hör att jag har haft en massa bra kvällar (och ikväll kommer en till) här i Sverige och the departure till Barcelona kommer snabbare än vad jag trott, detta betyder att jag börjar känna hemlängtan, saknad från det jag har nu, redan i denna stund. Kommer det jag lämnar verkligen vara detsamma när jag kommer tillbaka? Nej förmodligen inte, och jag kommer inte vara densamma. Det känns så konstigt, fel och dumt. Samtidigt som jag faktiskt inte kan vänta förrän jag är där nere och för första gången formar mitt egna liv till punkt och pricka.

Dessutom så fick jag höra igår, och det kändes fantastiskt, att de ville haft mig som reseledare och att med stor sannolikhet så får jag det jobbet nästa år, men lite annorlunda. Det är absolut inte bestäåmt än, men chansen finns att jag kommer bli platschef nere i Spanien för Resemakr´n och då ha hand om allt som rör resorna där nere, hotel, utflykter -rubbet! Och då kommer jag ha en egen betalad lägenhet, fri telefon och en lön på sådär 10.000 i månaden för ett organisationsjobb med uppgifter likadana som dem för UNF och som jag gjort på ideell basis. Jag hoppas på detta iaf. Det tråkiga blir då att universitetet får vänta ytterligare ett år, men det kanske bara är bra?

Ideellt arbete då, nej jag kan inte släppa det totalt. det är därför jag klamrar mig fast vid illusionerna och arbetet i sig. Och därför som jag börjar packa till att åka på läger några dagar. Jag har planerat ett äventyr och jag tror det kommr bli skitbra. Jag tror på detta och jag vet att det kommer bli fantastiskt. Dessutom får jag träffa otroligt saknade människor och kanske det rentav kommer göra kvällen minnesvärd till max?

Jag skriver med sen när jag kommit tillbaka från lägret. NU ska jag fortsätta packa och lyssna på sopundtracket till Mamma mia, för meryl streep kan verkligen sjunga.

och en sak till, jag jobbar måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag nästa vecka och alla tuffa passen. 11-19 eller 19:00-03:00 så det blir mycket pengar och det var skönt att jag sket i summercamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0