put up with nothing

Brillorm, Snygging, Tönt, Pucko, Hyvens Prick - igår blev man kallas mycket och ma får leva med det. Det är tur att man inte håller på varje natt utan i små doser så funkar det bäst. Jag blir bara förbannad på folk som ska leka lite tuffa och föröska stila, gå före och jobba sig- Som att de inte minns att det är jag som faktiskt är nykter (och ska fortsätta vara!) under kvällen. Men jag är rätt besviken faktiskt. riktigt besviken, för att det inte blev som en vanlig natt. Utan det var riktigt dött. Så dött att jag för sn stund trodde det var en  potentiell bild av ett framtida helvete. Fast i en korvkiosk, i en död stad och med glass, godis och mat och det enda man kan göra är att äta och bli fet och äcklig! Sedan kom det folk och jag tackade Gud för att ha något att göra.

Dagen till ära så regnar det såklart, som alla andra dagar och jag tror att Vänersborg har ersatt Borås som Sveriges regnigaste stad för här händer då ingenting utan regn. Jag blir deprimerad av detta dripp-dripp-droppande och ju värre det blir desto mer tycker jag synd om alla barn och ledare på lägret som verkligen måste leva i regnet. Jag sitter inomhus och klagar men de äter. leker, pratar, andas, sover och lever med regnet pickandes på deras små huvuden. Jag minns förra året, och det ser ut att bli samma i år.

Idag skulle planerna luta åt Fallens och Rix fm festivalen men jag vet inte hur haj jag är på det egentligen just nu. Jag ska nog sova ett tag på det och försöka hitta ett tänkbart alternativ.

Något som jag faktiskt ska göra idag är att baka, baka bullar! Jag har inte bakat bullar på flera år och kände mig så fikasugen igår så jag var bara tvungen att göra något åt det, och baka egna bullar är det bästa då. Eller jag kan inte baka bullar i lägenheten för här finns inte det material jag behöver, okej, då blir det att baka imorgon. När jag åter är hemma i min lugna vrå som jag kallar hem för några veckor till. Veckor som jag under tiden kommer att packetera in mitt liv i små lådor och förflytta dem till lägenheten och underlätta flytten tillbaka från barcelona och vidare till Karlstad

Nu ringer jag Jennie!!:-) och sen blir det att slappa framför filmen
pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0