three, two, one

Idag är jag ytterligare ett steg närmare att kunna flyga ut ur boet.
Jag ska skaffa mig ett nytt pass!

Det är fint väder, vi får se vad som händer när dagen har börjat


Börja gå nu så möter jag dig med cykeln sisådär halvvägs ger dig en stor kram och håller dig i handen.

Jag är varm och imorgon ska jag äntligen få bada och slappa innan jag drar och återigen jobbar natten i Göstas Korvkiosk. Det är ju torgfestival och allt och det känns ju okej, man får se lite folk och tjäna lite pengar. Något som jag verkligen vill göra. Pengar gör att välden går runt och min värld framförallt. Med en massa räkningar att betala och sparande att göra behöver man få en fet lönecheck liksom. En annan sak med pengar är att man får lite mer frihet också. Som idag så ville jag bara ta bussen till berlin över helgen bara för att ha något att göra. Någon som följer med mig?

Gårdagens surmulhet är borta också. Det känns bra att man har andra att prata med och som har en lite mer objektiv syn på livet. Men jag är fortfarande rätt förbannad men mestadels är jag besviken och sårad. Kanske är du det också vem vet... Jag tänker då inte bry mig, du får förklara om du känner för det, jag har annat att tänka på. Saker som vart jag ska få tag på flyttlådor, när jag får lägenheten och hur jag ska ta mig ner.

Jag hade så konstiga drömmar inatt, och pendlade mellan att vara vaken och sovande. Jag vet att jag svarade på Annas sms mitt i natten och att jag var vaken när jag fick det, men där emellan så är det svårt att urskilja dröm från verklighet. Varför det har varit så? det vet jag inte, men skyller på att det är varmt och att jag har mycket att tänka på. För i drömmarna har jag vart i Barcelona, på läger, i ett tält, på jobbet och tillsammans med massa olika människor. The red tråd handlar om förvirring tror jag.

Nu ska jag försöka ladda ner Mamma Mia igen, sen blir det att spela Roller Coaster Tycoon, för det har fått en renässans för mig, jag minns verkligen hur mycket jag gillade det spelet när jag var liten, och jag kan förstå varför...Kontroll och makt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0