come and dance with me

Så har man äntligen gjort det, mitt liv har äntligen börjat. Det som jag kan kalla mitt och ingen annans. Det första beslutet för enbart mig har tagits. Jag är lycklig, jag är förväntansfull, jag är rädd. Dock känns det rätt. Så rätt som det någonsin kan bli. Jag är inte redo för Karlstad. Jag är redo för något större. Idag så anmälde jag mig och jag tog ett steg, imorgon tar jag ett annat och snart, snart springer jag.

Nu är jag då anmäld till helårsstudier i Barcelona, språk och kultur. 32 veckor av fantastiskt liv, nya dörrar och nya möjligheter. Jag har aldrig känt mig så hemma som nu. Och det kändes så fantastiskt roligt att bara kunna bestämma sig. Ta ett aktivt steg på sin egna väg. Jag formar mig själv och det känns fantastiskt. Det finns inget som stoppar mig och det finns inget som skulle kunna stoppa mig heller. Jag är redo för äventyret.

Samtidigt så blev det helt plötsligt klarare. Som ett ljus i ett mörkt rum, så syntes allt. Hela jag reflekterades för en sekund. Jag kommer aldrig vara säker på vad mitt liv kommer innebära. Jag tar en dag i taget och kommer komma fram så småningom. Men jag vet inte vilken fart eller vilken väg jag tar imorgon. Bara vad jag gör just nu. Jag vet inte ens vad jag kommer göra imorgon, hur jag kommer känna eller hur jag kommer må. Bara att de beslut jag tar idag påverkar framtiden. Och jag har tagit beslut större än mig själv idag.

 Det är Magnus, en man med visioner större än han själv
Magnus, som flyttar till Barcelona 1a september
Han som glömmer allt här hemma och blickar framåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0