I'm sure

I won't hesitate no more

Nu har jag varit i Tyskland. i en underbar lägenhet belägen i Kraksdorf/Oldenburg/Neukirschen - skitsamma, det var nära havet, det var sol och det var helt underbart. Efter månadens turbulenser och smärre känslomässiga orkaner så var det så otroligt avkopplande att stänga av mobilen, skita i datorn, slänga på världens partyskiva och dra iväg med underbara människor. Jag kopplade av för första gången på flera veckor och hade varken stress eller klump i magen. Jag slappnade av och kunde på riktigt få möjligheten till att se saker med nya ögon. Att dansa på bordet klockan två på natten till Queen, prata med Gud i gräset eller skrika i slängungor, allt har  skapat energi som flödar i mig.

Tyskland då? I'm Yours kommer vara förknippat med resan. Och det är verkligen så det känns just nu. Det känns bra. Det kändes så jävla bra att dra på Hansa Park, skrika sig hes, bada fötterna och känna spänningen försvinna på kvällen, med något att dricka, tända ljus och bara mys. Livet blev så enkelt. Det som var skönt var också att det inte var med UNF. Jag kan faktiskt hitta så mycket bättre platser att hämta energi ifrån. Jag behöver inte alltid ha UNF för att må bra, det vet jag nu, det visste jag inte riktigt innan, inte på samma sätt. Jag kan faktiskt sitta på stranden utan att ha dåligt samvete och jag har inte haft dåligt samvete under helgen heller. Jag har fått insikt på ett helt annat sätt. Jag kan inte göra något åt det och jag vill inte heller, för det är inte mitt problem om jag inte gör det till det, och det tänker jag inte göra. It's your god forsaken right to be loved so I wont hesitate no more. 

Nu väntar studenten och ytterligare några dagar och veckor utan UNFtänk, sen blir det sommar och då försvinner UNF totalt, jag ska åka på summercamp men det är allt, resten av sommaren ska bara vara relax, lite shill och en massa mys. På en massa olika sätt såklart. Jag längtar till lata dagar i solen med söta människor, jag längtar efter att jobba och skopa glass för att känna mig duktig, jag längtar efter att få min framtid bekräftad och gå vidare. Jag går vidare hela tiden, för igår tog jag ett steg, idag tog jag ett annat och imorgon springer jag. Jag kommer också ha ett fullt gymnasiebetyg, inga IG:n här inte och bara fyra G. Jag kommer älska Universitetet, umgås med människor som vill samma sak som jag och som är på samma nivå. Jag har valt ett liv, det är mitt liv.

Långt inlägg men jag skriver för min egen skull, kanske inte så många läsare men det gör inte mig något för det är mitt liv. Jag hämtar styrka i mig själv och då är det skönt att se hur långt man har kommit. Nu är det snart studenten och jag har lika många veckor som ettorna har år. Och under dem två åren kommer man fatta så mycket med livet. Jag lovar, för det gjorde jag.

skönt med nytt perspektiv
Look into your heart and you'll find love, love LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0