it takes just a minute to like it

Fortfarande dåligt väder och jag börjar bli smått deppig! Jag har sommar och sommarkänslan infinner sig inte när det regnar. Hur ska man kunna längta till allt som ska hända när man bara går omkring och längtar efter fint väder istället för att längta efter fika och mys med underbara människor, lite lägerkänsla och spanien! Men en dag i taget så kommer jag en dag närmare mitt mål. Sakta men säkert så kommer man närmare, sakta men säkert kommer man längre bort, ett bra tempo.

Igår var jag fet tillsammans med Jennie. och jag har blivit kär! Trodde det skulle ta tid, men igår blev jag blixtförälskad. Odense nougatsås är så fantastiskt gott att om min ultimata partner hade vart en godis så hade hon vart odense nougatsås. Hur som helst, igår var jag fet. Godis, chips, glass och odense nougatsås tillsammans med världes underbaraste vän. Jennie och jag, det låtsasgifta paret där jag är världens största toffel.
- Magnus säg att du inte är en toffel
- Jag är ingen toffel
Fotbollen igår var en plåga att se på, jag skämdes över Sverige och det var pinsamt att se oss flumma runt med en boll. Ryssland ägde hela matchen och vi fick inte en syl i vädret. Vart var Zlatan och Henke? Efter 2-0 målet, ja då bytte vi kanal.
 
Idag, hur vädret än är, ska jag fika med Anna! Hon är i Göteborg och hälsar på Thereze och då passar jag på att träffa henne. Hon bor ju i skövde nu så tillfällena att träffas försvinner ju, dessutom ska jag inte till Vänersnäs. Dessutom gillar jag att fika, det är min favoritsyssla! Och att fika med trevliga människor det är inte fel alltså.

Imorgon bär det av till alingsås och midsommarfirande med mer trevliga människor, på lördag börjar jag jobba och jag ska jobba mycket de kommande veckorna: Lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag, söndag. Dags att ta tillvara på livet. Det liv som ska levas live och som bara är mitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0