solsolsol

Idag ska jag iväg och sola och bada med klassen
det känns bra!

___________________________________________


Jag är varm och ganska röd, men det känns fortfarande rätt skönt. Det är gött när sommaren har kommit för då är allt bara så lugnt. Jag kan sitta och göra ingenting och utan att ha dåligt samvete. Kubb är så himlans roligt också, det måste jag säga, det finns inte mycket som slår det^^ (ordvits) Men man ska inte vara ute för länge i solen har jag hört och det har jag verkligen inte heller. Vi åkte hem klockan 1 för att käka McDonalds och sedan bar det iväg att köpa present till klassföreståndarna, vi tog på oss det, för ingen har säkert gjort det endå. Men nu sitter jag här hemma, funderar på att ta mig en milkshake innan jag åker hem till morfar och klipper gräset.

Imorgon ska jag klippa mig också, så det blir fint till studenten - och så ska jag ta min blodgivaroskuld. Det tycker jag är duktigt, men alldeles för sent. Men det klart, jag kunde ju inte tidigare på grund av mina tatueringar (nu pratar jag om att bli blodgivare och inte att klippa håret), vilka jag älskar och skulle aldrig vilja bli av med. Jag såg en ny idag som jag bara måste ha, men det får bli till hösten. Nu är det piercings, solbränna och mys som gäller i sommar, och jag kan inte ligga ute i solen med en ny tatuering, det går liksom inte alls.

Det är tisdag idag och det betyder att det är 10 dagar till fredag och det betyder att jag tar studenten! Sedan så är det rätt blankt, vad ska man räkna ner till då? Jag är inte ritkigt säker på det samtidigt som sommaren kommer gå så pipigt fort. Dessutom så har jag ju vidgat mina vyer lite från och med igår. Mirsa är bra på att övertala människor och hon var bra på att övertala mig, det har hon säkert fått från Anela. Men ju mer jag har tänkt på det desto mer säker blir jag på att det är ett rimlgt alternativ. Att spendera ett år i Spanien är inte fel, inte alls. Men då återstår problemet med allt jag har tatt på mig till hösten. Universitetet går ju alltid att söka igen så det oroar mig inte och Karlstad kommer ju finnas kvar likaså familjen och underbara. Men jag har UNF, och det är det som oroar mig, distriktet skulle klara sig utan mig, men jag går ju DO kursen, vi har en kongress med mera och det är saker som jag måste vara med på och samtidigt vill. Nu behöver inte jag UNF:a mig på ett bra tag förvisso, men det känns så dumt att lägga ner kraft på något som kommer skita sig. Jag skulle kunna vara med på DO utbildningen via msn och videokontakt men hur löjligt är inte det? Sedan så sitter jag och kollar på min anslagstavla och där hänger Björn Gustafsson biljetterna, undrar hur det blir med dem egentligen.. aja det som allt annat löser sig. Blocket i värsta fall. Men jag ska ta mig en funderare med styrelsen nu på torsdag och prata med dem om det finns möjlighet att pussla ihop mina ambitioner med UNF.


Nu ska jag ut i solen, för man måste ta tillvara på livet när det är som bäst. Det går upp nu! Och det är nog tack vare att ma fick perspektiv och höll på lite principer. Don't break it Magnus.  

Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0