avsaknad av diciplin

Jag hade ju bestämt mig att jag skulle plugga idag. Bli klar med internationella relationers uppsatsen och börja med franskan och kankse, kanske ha ett utkast på både svenska tal och parentationen. Men nu sitter jag här och klockan är sent och jag har inte ens börjat! Jag är en dålig männsika jag vet. Eller jag saknar diiplinen att avskärma mig totalt och enbart foksuera på en uppgift. Jag borde ha en dator utan internet och sitta i ett vadderat rum utan nånting, inte ens ett fönster! Då kanske jag hade kunnat fokusera för nu så är jag hala tiden distraherad, jag tillåter mig själv att göra andra oviktiga saker hela tiden.

Därför är jag tvungen att foksuera nu, nästa vecka kommer jag ta en dag till att bara skriva. Världskulturmuséet i mitt hjärta ungefär. Så jag kommer vara i Göteborg tre dagar nästa vecka: tisdag på Gbgs universitet, Onsdag på världskulturmuséet och fika med anna och sedan på torsdag då vi har avslutningsmiddag med styrelsen. Men Göteborg är trevligt, eller det är ju roligare än trollhättan och vänersborg.

Nästa vecka är det DÅM också och jag måste som sagt fixa parentationen! Jag vet inte vad jag ska skriva. Har inget uppslag alls. Jag vet inte hur man är sentimental och känslig utan att låta sliskigt töntig och smörig. Jag kände ju inte dem som har gåt bort men ändå ska jag hålla i den. På något sätt så känns hela DÅMet krystat just nu. Men det är nog för att man är så inne i det att man tillslut bara ser det tråkiga och det är inte roligt. Men man kan försöka se det ifrån ett perspektiv så kanske det blir bättre. Marina och resten kommer ju ner och det måste ju finnas en anledning varför de är förväntansfulla liksom. Sedan när man väl är där så blir allt toppen och man vill inte att det ska ta slut. Låt stunden vara förevigt liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0