solstråle

Tänk att jag kan skänka glädje? det känns ganska trevligt. Och det känns väldigt trevligt att min blogg kan vara del av en liten ritual - lite viktigt sådär.

Jag är hemma och har sjukt massor att göra tills imorgon. Jag vill inte egntligen men jag måste liksom...
Blogg på 3 sidor kan inte vara så svårt eller hur? Nej men en ledare på en halv a4, orka mer liksom?

Jag har vart på första närträffen i DO-utbildningen eller folkhögskolekursen Unga Ideella Ledare  08/09. Me like it och jag är så sjukt peppad inför UNF nu. Det bara bubblar upp idéer och tankar på förändring och förbättring i teori och praktik. Men jag gillar det och wendelsberg är fantastiskt. Du borde ta och fundera på ANT projektledaren. Fantastisk bra kurs och desstom på Wendelsberg. Och fantastiska människor. Ingen nämd ingen skämd men jag ser fram emot mer utbyte av erfarenheter och peppning. Jag tror vi har potentialen att bli en sjukt bra grupp, en stark grupp som i sin tur stärker DS och distrikten och då såklart Förbundet. Jag är bara nöjd såhär långt, och förändringsprocessen har ju bara börjat. Tänk hur man utvecklas egentligen och det i samband med himlans god mat och fika? Jag är mållös...

Jag har ofta känt att jag aldrig skulle vilja gå på Wendelsberg bara för att inte bli klassad som en urtypa UNF:are och bli fast i rörelsen. Men just nu, i ett tillstånd av eufori och en aning sinnesförvirring så skulle jag nog må riktigt bra av att gå på Wendelsberg ett år. Ett bra och givande avbrott liksom. Men samtidigt vill jag komma till Universitetet, Karlstad och Marina så fort som möjligt. Att bara träffas några gånger i månaden är inget jag vill göra hur länge som helst. Jag är grinig för att det är 5 dagar kvar, och att det är alldeles för mycket. Jag vill inte ha en helg då och då och speciellt inte helger där man måste fokusera på annat också. Men jag får leva med det en stund till... take it or leave it som man kan säga :-)  

Nu kankse jag ska börja med att fixa klart bloggen så jag kan sova sen. Jag vill inte vara död imorgon. VILL INTE alls egentligen

Hush now I see the light in the sky
It almost blinded me

A new day has come

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0