7 december: reinfeldt på karlstads univeristet och cop15

idag fick karlstad universitet besök av statsministern/eus ordförande, som pratade lite om klimatpolitik och finanskris och vad som kommer hända nu på cop15. Kul att få, som student lyssna på en insatt politiker och faktiskt kanske världens mäktigaste man idag. Han har en tuff uppgift framför sig och om man inte kommer till en lösning så är det vår nästa generation som får ta skiten. Min uppfattning är att man kan inte snacka ekonomiska faktorer eller vem som bär skulden, skit i gammal politik och historia det är framtid vi pratar om och då krävs det gränsöverskridande lagstiftning, åtgärder och förståelse.

och ja, idag öppnade cop15, miljökonferansen som förhoppningsvis kommer vara starten för en ny fas i vår tid. Jag hoppas att när mina barn och barnbarn kommer få skoluppgifter om hur det var förr så kommer de kunna fråga mig vad min ungdom präglades av och jag kan säga hopp, framtidstro och förändring istället för terrorhot, krig och global uppvärmning.



Det är en spännande tid vi lever i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0