att drömma och aldrig glömma



ibland sitter jag och kollar på bilder, och det är inte gamla bilder egentligen, utan de är från förra året, 08/09 när jag var i barcelona, var en barcelonabo och levde livet. Vad allt var annorlunda där, för mig framförallt. Jag sökte mig själv och någonstans bland mojitos, stränder, palmer, paquita och telemarketingjobb så fann jag min essens, den kärnan till vem jag är. Den fanns där långt innan också, men jag behövde hitta den igen, efter UNF och skolstress hade jag inte hunnit att utforska och pröva, men där nere, på barcelonas gator fann jag vad som gjorde mig lycklig. Och så sitter jag här ett halvår efteråt och tittar på bilder på en leende magnus och känner hur jag längtar tillbaka dit, till en stad som aldrig sover och där solen lyser. Jag måste verkligen tillbaka dit, och till den platsen där jag hittade mig själv igen, nu saknar jag den känslan igen. Känslan av att allt var möjligt, och allt var möjligt för mig.

 


Kommentarer
Postat av: Minna

Magnus, du kan bli PRECIS det du vill bli!

2009-12-30 @ 14:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0