what a difference a day makes

statsen flyter på ganska bra enligt mitt tycke. Jag har tillochmed börjat med mitt PM om politiska idéer. Vi har förvisso bara 2 veckor på oss och jag och självdiciplin med egna uppsatser är inte den bästa, så jag tänkte bryta mitt sista minuten skrivande och börja med en gång. Så imorgon, med min nyvunna hurtighet ska jag sätta mig på morgonen med en kanna kaffe, kompendiet och överstrykningspennan och börja läsa lite texter. Funderar på machiavelli och någon upplysningsfilosof. Då tror jag det blir enklare för mig att förstå de båda någonstans handlar mer om realpolitik än vad exempelvis Platon gör. Prio nummer två blir att läsa mer ur Politiskt tänkande. Förstå mer hur alla dessa stora män tänkte och hur jag tänker kring dem. Imorgon eftermiddag blir lite svårt då det är flottbygge, flottrace och utgång på nöjes som gäller, men då har jag åtminstonde gjort något effektivt på förmiddagen och kan belöna mig själv.

Men då ska jag nog bädda upp bäddsoffan och sova lite så jag är utvilad imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0