en mycket pinsam grej

är att jag har läst tre av fyra böcker ur twilight serien, och tycker det är väldigt konstigt hur det hela utvecklade sig. Jag fick första boken i födelsedagspresent, som skämt! och tänkte att jag kan väl läsa den, bara för att ha något att håna sen. Och ja, den var inte direkt bra, ganska patetisk och pretantiös och dialogen var urkass, men likväl fastnade jag. Kärleksdravel är inget som jag brukar tycka om, inte alls. så jag tycker det är förundrande att jag sen då köpte andra och tredje delen. Det värsta är nu att jag kunde inte lägga ifrån mig tredje boken heller, trots att den fortfarande är lika patetisk. glittrande vampyrer som sliter varandra i stycken är inget som lockar att läsa om, men jag sitter här likväl och funderar på hur jag ska få tag i fjärde boken, få slut på den här besattheten och lämna den här perioden bakom mig, det sjuka är att jag inte vill, och varför.. ja det vet jag inte. Det hela hade vart lite bättre om jag hade haft en flickvän som var besatt så jag kunde komma undan med det, lite för att få pluspoäng,  men nej.. inte ens det. Men litteratur som litteratur säger jag i tron på att det är sant, filmerna tänker jag då aldrig se. Och efter det här är det kafka, dostrojevski, hemmingway och tolkien som gäller. Jag kanske ska lägag till en Horace Engdahl diktsamling eller nåt så jag på riktigt kan gottgöra min nu pubertala fanatism..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0