kallopsmannen

på en fullsatt buss som ska gå från en punkt till en annan under en ganska lång tid så vill man självfallet ha matsäck med sig, det förstår jag, jag är likadan och hade idag packat med mig mackor och en påse godis. normalt bussnacks liksom.

men vad förvånade mig var något helt annat och detta kommer gå till historien som en av de mest bisarra händelsera i mitt liv, hittills. och om man har bott hos paquita så är det inte mycket som kan toppa det, men detta kan. Mina vänner, låt mig berätta om kallopsmannen!
 
på bussen sitter vi när helt plötsligt från ingenstans en man tar upp en hink. okej sin matlåda tänkte jag, några mackor i en såndär lingonsyltshink, inget konstigt alls så långt. men nej serni, det var inte några mackor i den här hinken, det var kallops, en hemmagjord kallops med potatyis, morötter, lagerblad hela paketet, och detta ska han nu börja äta. okej.. det är lite konstigt att ha med sig kallops, speciellt på en buss men visst det är mat och det är väl egentligen ingen skillnad på det som på mackor eller en risifrutti. (vi vet att det inte är sant men i alla fall) det blir konstigare, för mannen, som för övrigt bär vita handskar, har inte med sig gaffel eller sked. Så vad gör han, jo han tar hinken och sörplar i sig kallopsen. bit för bit, potatis för potatis hinkar han i sig bokstavligt talat helt oberörd om sin omgivning. tills det sista är slut och då tar och lägger undan hinken och börjar lösa korsord.

och där satt vi, resten av bussen helt förundrade om vad som hade hänt samtidigt som kallopsoset dunstade bort. mycket mysko. och det är något som bara hade händer i mitt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0