när du hör den här signalen, då vet du att det är dags att vända blad

kommer ni ihåg de här kassetterna man hade när man var liten. ljudbokskasseterna med disneyavsnitt, typ darkwing duck eller bumbibjörnarna? Jag hade darkwing duck.. och massa andra, men kommer just nu ihåg bara den. Och i blrjan av denna var det en man som berättade hur man skulle göra varje gång man vände blad och så kom det ett ljud, ett ganska läskigt ljud faktiskt, och så bytte man sida på den lilla boken så man kunde följa med. Jag undrar om de finns kvar?

Vilken nostalgitripp egentligen, och kassetband, kan det vara så att jag tillhör en av de sista generationerna (om än kanske den sista) som använde sig av kassetband och freestyles? Jag vet att min första CDspelare fick jag när jag fyllde nio.. och den hade fortfarande kassetband på sig, och jag var nog inte den hippaste i klassen. Men det är något speciellt med kassetband, det där knastrande ljudet och det finns en viss tjusning med att kunna vända på bandet och få ny musik. Teknik går så fort, jag kommer ihåg hur det var att samla CDskivor och discon som faktiskt krävde att man skrev ett nummer på en låt i ett album när man ville att de skulle spela låten, när inte spotify fanns..

Nostalgi är fint, nostalgi är mysigt. och hur jag kom att tänka på det här vet jag inte. Men kommer ni inte ihåg dem ni också? Nostalgi kan nämligen delas!



Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, OM man kommer ihåg dem! Jag fullständigt älskade dem! Hade hur många som helst. Spelade till och med in ett eget sådant band om "Kajsa och den industriella revolutionen" på högstadiet när vi fritt fick välja redovisningssätt av våra studier kring den industriella revolutionen. Speciellt bildboken blev mycket fin. HAHA.

2010-04-12 @ 08:51:40
URL: http://trampolina.blogg.se/
Postat av: Anthonylene

Hello admin, nice site you have!

2011-09-26 @ 08:01:24
URL: http://anthonylene.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0