onsdag

lillördag enligt vissa, inte enligt mig, inte idag.
Idag har dagen tillägnats universitetet och studente har arbetat flitigt, och arbetar fortfarande lika flitigt. Men nu ska jag inte prata om det. för det börjar bli tjatigt. Nej nu ska vi prata om drömmar. Jag vaknade imorses av ett sms som sa att det snöade ute, och jadå, jag tittade ut över ett vitt campus. Jag blev en aning bitter (och tack och lov att det inte nu finns kvar) och började genast tänka på annat. Bland annat ifrågasatte jag varför jag är här i sverige. Vart är solen, vart är våren, vart är livet? Var jag så korkad när jag gav upp livet i Barcelona för att flytta hem, jobba i en korvkiosk och komma upp hit`, till ett snötäckt karlstad, när jag kunde dricka sexy beer på stranden i barcelona ochleva la vida loca i den mån jag själv ville. Jag önskade mig tillbaka dit idag, åtminstånde för en stund. Men jag har bestämt mig nu, att oavsett jobb eller inte så måste jag iväg, jag klarar inte av att sitta instängd längre, jag måste ut i världen, se lite mer.. känna lite mer. Så i sommar, bär det av. Barcelona/Nice/Prag.. det kvittar egentligen vart. bara jag kommer iväg och får näring till min ressugna själ.

Jag kan inte hindra det som sker
och inte låtsas mer
Jag kan inte längre leva där förnuftet rår
vad mitt hjärta slår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0