provokativ film?


jaha.. så trodde man ändå att man skulle vara vuxen, eller vuxnare nu. Och nej, det är man uppenbarligen inte, för jag nej, jag kan fortfarande inte tycka att da vinci koden är en bra film. Inte ur ett underhållningsvärde eller historisk kontext. Visst finns det filmer som är historiska som är helt lögn, gladiator exempelvis eller Troja, eller kingdom of heaven.. eller arn. Och som ändå har ett underhållningsvärde och som jag tycker om att se. Men den här filmen får mig att bli lika arg som när jag avr mindre och som när jag läste boken första gången. Någonstans så tycker jag väl att den hånar allt det jag står för, och så tolerant är jag inte, uppenbarligen. Det som irriterar mig mest är att det finns människor som tror på den här påhittate historien, mer än det som står i bibeln..

Visst jag kan se den, men tycker den inte är bra, och historien är platt och det ena och det andra. Men jag har mina kristna glasögon på mig, och får blir detta en löjlig komedi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0