weather gods, wake up!

Men på riktigt.. var det tvunget att vräka ner snö inatt. Det är mitten på februari, eller ja.. slutet typ. Det har vart vinter konstant i fyra månader. Det är trevligt med vinter, det har vart en gåva att få uppleva en vit jul och en vargavinter för en gångs skull, en nostalgitripp till barndomen och allt det där.

Men nu är det februari, snart mars, jag vill ha vår. Jag vill ha värmande vårsol, gröna gräsmattor, knoppar, krokus och kärlek. Vintern.. den borde i alla fall börja dra sig bortåt nu. Men nej, ytterligare en snöstorm, ytterligare veckor med mössa, halsduk och vantar.

För ett år sedan vid den här tiden, cyklade jag i vårjacka, converse och solglasögon. Jag njöt av den spanska solen i Parc Güell. Det är inte för inte som man längtar tillbaka dit när snön vräker ner.. lite på fel tidpunkt.

Men hey, vi har haft vinter. Hur ofta får man uppleva det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0