det där med politik

att man kan ha så fel och att ändå folk lyssnar på en.. stackars jan björklund och han och hans partis förvrängda idéer.. det känns otroligt skönt att det är valår. Och känslan av att debattera, diskutera och förändra är stark. Det gillar jag, och vad jag tyckte att kvällens partiledardebatt demonstrerade är följande att Maud Olofsson är en ettrig terrier som enbart följer efter sin husse ochJan Björklund har nog aldrig satt sin fot i en skola. Alliansens politik låter fin och visionär men när det kommer till kritan är den grunden till ett djupt rotat utanförskap, ökade klyftor och ingen verklighetsförankring.

Sen så självklart, behöver de rödgröna slipa lite på sina argument, det jag vill se är att man går bort från blockpolitiken och pratar visioner och partipolitik. För så som de håller på förstår mna ju som förstagångsväljare och knappt insatt vad de olika partierna står för. Det måste ändras på. Annars så tycker jag det var en bra debatt i det stora hela.. och att Peter Eriksson vågar höja rösten och debattera på riktigt, det gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0