göteborg - en stad att älska

jag vet inte riktigt varför, men jag gillar göteborg väldigt mycket. Och jag gillar inte direkt nordstan och centrum men det finns en speciell känsla att åka in på perrongen och ta spårvagnen till majorna och denna känslan infinner sig varje gång. Det är som om det på något sätt känns som man kommer hem.

Idag spenderades dagen i göteborg och hos min moster och kusiner. Cecilia och Christoffer vad och hälsade på och äntligen fick jag träffa lilla ida igen, det är en sommar sen sist, alldeles för lång tid emellan när man träffar sina småkusiner. Matilda och Jonathan fick jag hänga med en stund också och det smärtar bara en aning att se dem växa upp så fort och matilda går redan i tvåan. Jag minns när jag gick i tvåan.. jag var stor då, och det blir en kollisionskrock att se matilda vara så stor samtidigt som hon är så liten.

Att bo i karlstad har sina fördelar, men absolut sina nackdelar, det märker man ju helt klart såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0