fy fan för korridorslivet

någon har snott min pizza i frysen
jag hatar, verkligen hatar, min korridor

nu tänker jag vara hatisk. Jag är nog egentligen inte en bra granne, du vet en såndär tolerant ungdom som förstår meningen med att dunka musik mitt i natten och låta tvättmaskinen gå för fullt trots att det inte är dennes tid. Nej jag tror att jag är en riktigt jävlig människa och om folk skulle gissa vem grannen är utan att ha sett mig gissat på en gubbe med käpp på 75 år som aldrig gjort något roligt och ätit citroner halva sitt liv.

Men jag tycker att jag har rätt att vara en sådan nu, för min korridor har varit under all kritik under hela året jag bott här. Folk lämnar disk, matrester, städar inte och sen har mage att klaga på andra och blåneka att deras skit står på bänken brevid. Jag har skrivit arga lappar och jag har sagt till och vart allmänt sur men inget har förbättrats.

och idag kom droppen som fick min toleransbägare att rinna över. Någon har snott min fryspizza ur mitt frysfack. Vad i helvete gör man en sådan sak för? Jag är student, vi alla är studenter och vi har inte så extremt mycket pengar någon av oss, vilket man borde ha förståelse för som student själv.. att man då går och snor en pizza ur någon annans frysfack är fan inte okej över huvudtaget. Det är rentav vidrigt och borde klassas som stöld och straffas hårt.

Men tyvärr, så gör det inte det, istället så måste man leva i den här skiten, med risk för att andra människor snor ens saker och be till gudarna att man får en egen lägenhet snarast. Vilket jag har fått, första juli flyttar jag, äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0