en lördag i raden

plugg och städning stod på schemat idag, enbart plugg och städning.
Hur långt kom jag? gissa..

precis! typ ingenstans.



Men jag är i princip färdig med ombudskursen, det är framsteg. Men pluggandet har blivit ett fiasko och jag tycker inte om att jag är såpass likgiltig när det kommer till microtentan och studierna över lag, det är mycket pengar som framtidsmagnus har investerat i det här, då får nutidsmagnus se till att fixa det så att man kan sen kan få ett välbetalt jobb och betala tillbaka sina studielån. Men som jag håller på med nu, det är i allra största grad pinsamt.

Sen det där med städningen, det ordnar jag imorgon innan morsan kommer. det ordnar sig fint.24 kvadratmeter tar ungefär en timme att städa iordning och disken tar en kvart att diska upp. för trots att jag är kille, trots att jag är 21 och singel så vill man ju ändå visa upp ett någorlunda respektabelt hem till sin mamma. Även om jag trivs bättre när kläder är utspridda lite överallt och jag dricker ur fem kaffekoppar och 10 glas samtidigt.. jag hoppas att jag inte äcklar er nu, jag är trots allt väldigt trevlig.

sen blev det melodifestivalfinalen ikväll.
vi hejjade allihopa på salem al fakir men kunde glädjas ändå, det är ju trots allt mest trams.. lite smålöjligt, lite småhypat, men ändå en tradition med gamla anor och folkfestsfaktorn är ju relativt maxad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0