there's always tomorrow

jag vill tillbaka till göteborg. Jag vill bort från karlstad och all denna snö som fortsätter att komma. Det är dags för vår nu, det är dags att sitta utomhus och dricka kaffe och det är dags att mysa i värmande sol. Det ska vara slut med att förfrysa tårna av sig och rumla runt i snö och halka på alla dessa isfläckar. Jag vill tillbaka till göteborg, där var det varmt, där var det isfritt och det var trevligt.

Jag var ju i göteborg, fredag-lördag. I fredags begav det sig till wendelsberg och hållandet i UNF:s ombudskurs, samt en hel del annat, men främst. Jag blev rätt nöjd över ombudskursen, men på grund av den sena tidpunkten och att det är inte kul med att lyssna på en pratglad kille en fredag, speciellt inte när man är 14 så gick det kanske inte hem fullt ut. Men jag är nöjd med den, absolut.

I lördags så sa jag hejdå till de som var där "på riktigt" så de fick hålla sitt distriktsårsmöte ifred, och istället så begav jag mig in till göteborg och kvalitetstid med kusinen, hennes flickvän och kusinbarnen. Det blev en tripp till universeum, alltid lika roligt att träffa dem, även om det inte blir så ofta längre, och inte alls lika ofta som jag vill.

Men det är ju lite av ett återkommande tema i mitt liv, att sakna människor som jag alldeles för sällan träffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0