flyg älskling, flyg!

inatt drömde jag om att jag var tillbaka på abccollege i barcelona, med en ny klass och med gema och esther som mina lärare. Det var sjukt, för den var äckligt verklig. Oftast brukar inte ansikten och detaljer vara så tydliga, men just i den här drömmen var allt detaljerat, och människor som jag aldrig träffat förut och som jag minns sådär tydligt.

Hur som helst så var jag i barcelona och jag gick i skolan igen, på samma nivå som innan och jag skulle dock göra ett kommunikationsprov och prata om mitt nuvarande liv, och detta gjorde jag på spanska. I drömmen kan tilläggas, hur fota brukar man drömma på ett B språk? speciellt när man inte riktigt har vart mitt inne i det på väldigt väldigt länge.

Och just det ja, jag minns att jag skulle fråga gema om hon hade talat med paquita.. varför jag ens var orolig för henne, det vet jag inte. Men summan av kardemumman är väl att jag just nu längtar efter barcelona så mycket att jag drömmer om att vara där på daglig basis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0