reinfeldt och sahlin

jag blir så less på den svenska partipolitiken, eller ja nu är det blockpolitik. gränser suddas ut och folk skiter i vilket känns det som, och inte hjälper det att vi har två stycken ledare, dels frånr egeringen och dels från oppositionen som är som sur mjölk. de gnäller på varandra och kommer inte med konkretiseringar.

Okej, budget är kankse inte det som är det viktigaste i livet, speciellt inte för mig som student, jag är fattig oavsett om det är socialdemokraterna eller moderaterna som bär facklan, men för dem borde det vara viktigare, de borde brinna för det här.

Jag vet dock att jag vill inte se fyra år till med en moderatledd regering, jag vill ha förändring, helst en grön sådan. men om jag får nöja mej med en rödgrön så får det vara så, det jag vill se då är en mona sahlin med självförtroende, en mona sahlin med krut. Jag vill se en opposition som lever! det fick inte jag se i dagens debatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0