ibland är man mera stark än svag

Såg filmen 'engelen' med Maria Bonnevie idag. Kan inte direkt säga att jag förstår, kan relatera eller har vart i samma situation. Men samtidigt påverkade den mig så mycket, och det påminner om så mycket annat. Saker som jag lagt bakom mig och erkänt att jag inte kan förändra. Sett det som att det som inte fått mig att gå under ha fått mig starkare. Men vissa scener var så tydliga att jag var tvungen att blunda för att allt jag såg var mig själv. Nej, jag kanske överreagerar, förmodligen gör jag det. Fast känslor och minnen kan man inte klandra oavsett om de är helt och hållet sanna eller inte.

Och det blir jag så tydligt medveten om. Jag som alla andra, trycker undan sånt där i den lilla glömma bort lådan, och när sådana här filmer dyker upp undrar jag lite varför man inte bara har rensat upp den där lådan och slängt allt onödigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0