Kungamordet väcker tankar

Jag blir så förbannad! Jag blir äcklad och irriterad. Inte bara på kvinnomisshandel och vidrigheter. Utan på allt dolt våld som finns i Sverige idag. I denna välfärdstat där alla ska vara lika värda, där alla ska vara trygga. Hur kan man låta sådan pågå? Hur kan jämställdheten vara så förtryckt och människor inte ska kunna vara trygga? Jag tycker det är sjukt och hemskt, och jag skäms över att vara människa när jag inser vad som försigår.

Det dolda våldet är avskyvärt! oavsett om det är mot en man, kvinna eller ett barn. fysiskt eller psykiskt så ska det inte existera. Inte i dag, inte imorgon och det måste stoppas. En människas egenvärde ska inte kastas bort, kränkas och negligeras på det sättet! Vi borde lära våra barn och ungdomar i skolan självrespekt och integritet. Vi ska se till att alla vet, alla vet att de har en plats där alla ska kunna vara trygga. Vi ska skapa ett samhälle med ungdomscenter, mer resurser till hälsovård, kuratorer och hjälpcenter. En plats där man kan vara lycklig och känna frid, vi behöver visa medkänsla till våra medmänniskor. Vi ska visa att det som försigår inte har en plats i dagens samhälle och det ska vi göra genom att väcka opinion.

Hata våldet - visa avsky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0