att sitta hemma och plugga

är kanske en av de största lögnerna som finns. Vem hittade på den? Vilken människa har den självdiciplinen att just sätta sig med 3-4 böcker, skriva och vara nöjd en vanlig torsdag? Inte jag, det är säkert. Jag försöker med allt tycker jag själv, men det är så otroligt mycket som lockar ändå.

Såhär resonerade jag i morses...
Åh yes idag ska jag plugga, men jag har förvisso hela dagen på mig så kanske kan kolla lite TV först, nej jag måste börja med en gång annars så kommer jag få panik, okej om jag börjar med en gång kanske jag kan ta en paus senare, PLUGGA!!, jag vill baka, PLUGGA, jag måste kolla datorn först, PLUGGA!!!
Och likt förbannat sitter jag framför datorn och sneglar mot mina böcker och sådär.

Men idag ska jag köra med intervaller, tar fram min mattimer och kör halvtimmar i sträck. Vet att jag har sagt det innan om hur man ska plugga bra. Jag får följa mina egna råd idag. För deadlinen är 00:00 för åtminstånde tre frågor någrlunda klara. Om inte så måste jag bjuda på choklad och som den fattiga student jag är så vill jag ha chokladen för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0