köp medjes ej

Nu tänker jag ta en stund av er tid för att spy galla. Jag tänker berätta för er om Konsumbutiken på Kronoparken här i Karlstad. Det är en fullkomligt urusel affär! Och det värsta är att jag är tvungen att handla där för det är den enda livsmedelsaffären på en radie av en halvmil. Okej, all världens mat finns mitt emot konsum, men där har inte jag vågat gå in än, men det är inte vad det handlar om, nu handlar det om konsum.

Varför är det en urusel affär? Jo av ganska många anledningar. För det första så är konsum otroligt dyr och trots medmera kortet så blir det inte billigare för oss fattiga studenter. Frukt kanske inte är sådär jättebilligt nu i vinter men när man ändå ska ha färska grönsaker så kanske man kan fundera på att ha mogna advokados exempelvis, eller ett bättre utbud? Kanske det låter barnsligt men är en av anledningarna till att jag inte tycker om konsumbutiken. en annan är att när man väl handlar och vet vad man vill ha så finns inte det man ska ha, alltid är något slut och de vägrar fylla på. "Oj är pepparn slut, ja men ojdå, oj finns det inga toapapper, men ojdå" Nej men på riktigt, en livsmedelsaffär ska väl i alla fall ha den servicen att det finns de varor som vanligtvis borde finnas? Det är inte riktigt ett kilo saffran som jag vill ha bums, det var krossade tomater och vitpeppar.

Men det leder fram till kanske mitt största problem med denna konsum och det är den jälva personalen. Man är inte välkommen där och man är definitivt inte behörig till att ställa frågor om det finns vitpeppar eller vart man kan hitta risnudlarna eller den frysta brokollin nej det ska man hitta själv och skämmas. När man ska betala så är det som om man förstör deras dag. Det finns speciellt en kassörska som är så otroligt sur att man inte går till hennes kassa. hon snörper på munnen, ignorerar gamla tanter och är otroligt arrogant. Det är inte svårt att säga hej när man ska betala, eller fråga om man har ett medmerakort ifallman själv är lite stressad och inte kommer ihåg det. Det slår aldrig fel heller, hon är alltid sur och grinig och det syns och smittar av sig. jag har jobbat inom servieyrket, jag vet att man inte alltid har bra dagar men så gammal som hon är så kanske man borde ha lärt sig att det är ett jobb, en yrkesroll som man måste kunna bemästra och som kassörska i en konsumbutik betyder det att man är trevlig och hjälpsam och kanske säger ha en bra dag till den gamla tanten som köpte fel potatissäck och som knappt orkar lyfta påsen istället för att titta på henne och sedan prata över huvudet som om hon inte förstod.

Den sociala kompetensen är lika med noll och det gör mig otroligt förbannad, och om jag kunde skulle jag ha gått till en annan butik, men vem är jag, en 20 årig universitetsstudent att ställa krav...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0