lillelördag

- hörde jag en skål eller?
- att du gjorde!

Sådär, dagens föreläsningar avklarade, är hemma för lite mat och läsning ur en av de roligaste böcker jag läst hittills. Svensk politisk historia under 200 år är ju inte fel liksom. Men vid 3 så ska jag hälsa på farsan som är på besök i staden och ikväll blir det lite barhäng med klassen. Det låter som om jag festar hela tiden, men det är inte för inget som jag kallas mojitomagnus i vissa utvalda kretsar!

Idag hade vi också möte med programledaren och det gick bra. Lite upplägg och sådär avklarat och vad vi faktiskt har för valmöjligheter. Och jag brjar bli mer inne på att läsa till en pol mag. Det vill säga läsa ett år till efter kandidatexamen. Varför? Jo därför att jag vill både läsa utomlands (helst i sydamerika och bättra på spanskan) men också att jag vill praktisera (helst på en ambassad) och eftersom vi bara har 30 hp av 180 hp som är valbara så är det enda alternativet att läsa ytterligare 60 hp, varav 30 är praktik och resterande D kurs.

Så mina fyra kommande år kommer se ut såhär då

Termin 1: Statsvetenskap A
Termin 2: Nationalekonomi A
Termin 3: Rättsvetenskap A
Termin 4: Statsvetenskap B
Termin 5: Utlandstudier
Termin 6: Statsvetenskap C

Pol kand examen

Termin 7: Praktik
Termin 8: Statsvetenskap D

Pol mag examen

Sen... ja det vet jag inte :) Men samtidigt tar jag en tenta, en termin i taget. Men detta är målet i vilket fall. Förvisso så skulle aspirantutbildningen inom UD vara något av ett drömmål. Och det är fortfarande vad jag siktar på. Men man kan ha roligt under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0