first impressions

sitter nu i en trappuppgång och väntar på att lägenhetsinnehavaren ska komma hem. Han hade uppenbarligen bråttom och åkte in till stan, trots att vi hade kommit överens om klockan 2.

men snäll som jag är så väntar jag och mitt första intryck är lite att jag hatar trappuppgången. Det är en mycket ful persikofärgad vägg.. men den är inte det viktiga ju, det är hur lägenheten ser ut inifrån. men det verkar som om det är ett okej område, det finns mycket rörelse och blandade människor, det är bra.
dock är det lite långt borta från allt, och inte ens vägg i vägg med pekås, som jag hade hoppats på.. men vad ska man göra, vill jag bo kvar på campus? nej, vill jag ha ett eget kök? ja. Då är beslutsfattandet redan klart, om lägenheten i sig inte ser åt helvete ut.

nu tycker jag det har gått 20 minuter.. var är han!
och första intrycket återigen kändes så fel. Lägenheten var inte den fräshaste jag sett,speciellt inte badrummet, men med en tapetsering, ett nytt badrumsskåp, lite hyllor och nån växt så kommer lägenheten bli perfekt.Nu såg det inte ut som folk bodde där, knappt några möbler. Och ja, ett stort kök, kan man önska något mer. Jag får skaffa mig en kökssoffa, bara för att. Och ett stort köksbord, och varför inte en massa andra saker med. Jag har uttrymme till det nu. Sen, i sommar så ska vi sitta på min feta balkong och dricka bärs och leva livet!

kontraktskrivning på tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0