bättre än en verklighet?

jag vill kunna sparka av mig skorna och känna varmt gräs mellan tårna
jag vill samla sniglar i skogsdungen vid stora kullen
jag vill tokåka bob och dricka varm choklad ur en musse pigg termos
jag vill ut med min morfar och dricka läsk ur en glasflaska mitt i skogen
jag vill sova över hos kusinen
jag vill springa hem från skolan, äta pannkakor i köket med solen skinandes mot fönstret
jag vill gå på mellanstadiet
jag vill stå längst väggen på ett disco
jag vill känna pirret i magen när man frågar om man får lov till nästa tryckare
jag vill tycka att en resa till göteborg är det största äventyret i världen
jag vill se lilla huset på prärien och undra vad som kommer hända med laura ingalls wilder
jag vill gå till lyktan och tycka det är sent att lägga sig klockan tio
jag vill baka dumlemuffins
jag vill cykla till nordkroken och bada mitt i natten
jag vill vara duktigast i skolan
jag vill hålla handen med någon jag älskar
jag vill tillbaka till det som en gång var.
och
jag vill vara där jag är
jag vill förändra världen
jag vill vara en droppe i ett hav, i en gemenskap
jag vill skapa mina egna drömmar
jag vill leva i min egna verklighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0