devdas

man lever bara en gång är ju mitt slagord för det här året och det betyder för mig att jag skulle ha sett minst en hel bollywoodfilm. Vilket jag infriade igår. Filmen Devdas som verkade otroligt lovande, med massa nomineringar och priser, bland annat för bästa film.

Vilket jag inte förstod, alls. Filmen var tre timmar, men kändes bra mycket längre, den var långdragen och man orkade inte lyssna på dessa pipiga röster konstant. Nästa gång kommer det krävas många glas vin för att tolerera det. Sen ville jag se en massa bollywooddans men nej, det verkade inte finnas. Och handlingen var inte något som jag uppskattade. Någon twisted lovestory, där kvinnan älskar mannen ovillkorslöst och tolererar allt från förolämpningar till faktiskt hårda slag, med ett pärlhalsband kan tilläggas, enbart för att hon gifter sig med en annan man eftersom att han har stuckit till en bordell. Så då är det han som är offret och blir långsamt sinnesjuk och alkoholiserad..

Men nu har jag sett en bollywood film, jag är kulturellt breddad, om än lite besviken.
Men hey, hon var inte fel att titta på, inte alls.


Kommentarer
Postat av: Anonym

när du inte fattar ett jävla piss är du inte värd att se på devdas din jjävla tönt

2011-01-06 @ 15:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0