more wars for me to fight

söndag! fantastiska söndag! Bort mot uni och plugga. (som vanligt)
men det som oroar mig är att inför alla andra tentor har jag haft en tentaångest, vart nervös och på något sätt taggad inför att tentan närmar sig. Detta skapade en stor produktivitet hos mig och ajg läste och skrev post its och gud vet vad, vilket också resulterade i att jag kunde det mesta inför tentorna, jag fick vg på de två sista exempelvis.



Men nu.. nu så är jag läskigt lugn, näst intill likgiltig. Är det jullovet som fick mig att inte orka hitta den produktiviteten igen. Det är en stor tenta det här, med alldeles för mycket infomration spritt på olika områden som är svårt att få en överblick till. Har jag förlikat mig med tanken på omtenta? Det skulle inte vara likt mig, men varför är jag så lugn. Kommer det komma en dag nu i veckan då poletten trillar ner och jag ligger i fosterställning och hyperventilerar? Risken finns, men den vill jag inte ta. Därför går jag till universitetet ändå, och läser och pluggar lite halvdant, så att om den dagen kommer, kan jag gråta en stund för att sedan resa mig och ta upp bitarna av mitt pluggande för att klara detta galant.

"Politik på den internationella arenan" vem sa att det skulle låta enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0