pensionärsmagnus - fail?

Jag köpte tågbiljett igår, och tänkte att det är nog smart att ta platsbiljett eftersom att söndagar brukar vara jobbiga dagar i den obokade vagnen.

Tåget kom och jag gick till vagnen. Den vagn som såklart var längst bort så fick först springa till vagnen för att ens hinna på tåget. Väl inne, så lear jag efter min plats och ja, kan man tänka sig att just där satt det två personer.

De två enda till i hela vagnen kan tilläggas. Här kommer vi till problemet. För inom mig skrek pensionärsmagnus att det var min plats och jag vill ha min plats. För tänk om det skulle komma på fler folk och då skulle jag behöva förklara mig varför jag satt där jag satt och inte där jag skulle sitta.

Å andra sidan skrek den förnuftiga magnus att chansen var ganska liten och att jag lika gärna kan sätta mig någon annan stans, det fanns platser.

Så för en gångs skull segrade förnuftet, men pensionärsmagnus var irriterad hela vägen hem. För rätt ska ändå vara rätt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0