bakom mina solglasögon

så snyggt! Jag har äntligen fått ett par glasögon som jag trivs ordentligt i. Ska väl vänja mig lite till, men annars så är de hur bra som helst. (bild kommer)

Dessutom så har jag införskaffat, med tanke på att jag ska till spanien och så, ett par solglasögon! Jag känner mig sjukt ball i dem att det är sinnessjukt. Okej, jag överreagerar kanske lite men i vilket fall så är jag nöjd.

Nu är det 5årskalas som gäller för hela slanten och vi får se vad som händer där. Bloggar om händelsen när jag kommer hem.

Kalaset gick sjukt bra! Jag hade det trevligt även om jag kom 2 timmar för tidigt. Men det gav mig lite quality med mina underbara syskonbarn, som jag träffar alldeles för lite. Men Nathalie och Gabriel är bara för söta och jag har så roligt. Idag hann vi leka tjuv och polis, inte nudda golv och "hur länge kan magnus vara fast i en tygtunnel?" Den sistnämnda kankse inte var det mest roliga jag har gjort.

Kalaset började 6 och då var det full fart med presentöppning och mingel, men jag måste erkänna att jag kände mig en aning missanpassad. Jag har ju inte världens koll på resten av syrrornas släktingar och bekanta och defentivt inte Fredriks föräldrar som jag träffade för andra gången på 5 år. Hur mycket jag än tycker om min syster så ja, jag var inte riktigt bekväm liksom. Men jag bet ihop, lekte med ungarna och pratade med allihop.

På tal om kalas är det morfaderns 85 års kalas imorgon och jag funderar på om jag kanske ska överaska och hålla ett litet tal. Det hade jag tyckt vart trevligt, men en aning pretangöst och sliskigt från hans 19åriga barnbarn eller det kanske är urgulligt och rörande? Vad tycker du kära läsare?  Jag får fundera en stund till

Men ärligt, lägg av nu va?
Det borde vara förbjudet att vara så korkad och patetisk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0