the winner takes it all

Så är man där igen, eller nästan i vilket fall

Jag har fått virus på min dator och det verkar inte vara det bästa. Så jag ska prata med teknikmorbror imorgon och om det inte löser sig blir det reperation som gäller. Men jag vill ha med mig den till det nya landet så det suger ju fett. Tyck synd om mig!

Jag har jobbat idag och har inte så mycket mer att skriva. förutom att idag fyller lillasyster 16 år och ska snart börja gymnasiet. Jag har börjat hitta mig själv och faktiskt helt och hållet bestämt mig att jag ska komma till sverige över julhelgen. Och grattis såklart till min äldsta vän. Emma Weyhing har förlovat sig och det tycker jag bara var super. Hon och Martin är ett bra par och ett par som kommer hålla länge. Nu bor dem inte med varandra och inte ens i samma stad och då är det skönt att veta att båda är villiga att satsa på varandra! Grattis

Så var man där igen, fundersam över hur framtiden ska te sig och varför det hela tiden ändras. Tänk om det hade vart så att jag hade kunnat vara stabil någon gång, men det verkar inte gå det heller. I och för sig, detta året som har gått. Herre min jesus vad som har h'änt och jag förstår inte hur jag blev så beroende när man kan titta att det var dömt att misslyckas från början. Jag vet ju det, det funkar aldrig. Eller inte så ofta i vilket fall. Jag fuckade upp i början av året och det blev som det blev, jag vet det nu när man sett vad man gick miste om och vad man fick istället, men det har bara gjort mig rikare och mer visare. Just nu lever jag ett liv som jag har format av egna val och handlingar till mesta delen. Om det är jag som är vinnaren eller förloraren just nu, det återstår att se. Men jag vet att det inte är jag som kan förutspå vad som kommer att hända och vilka val jag ska göra, det är upp till mig att se till att välja och satsa rätt.

It's simple and it's plain, why should I complain?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0