riket vid vägens slut

Dagen har börjat med att jag vaknade av en skitig väckarklocka men efter några timmars brutal ignorerande så kunde jag vakna utvilad och väldigt väldigt glad. Det är soligt ute, jag är pigg och det är lördag. Lördag betyder fullständig total avkoppling och något som jag behöver just nu. Dessutom, om man ska vara ärlig så är det bara en vecka kvar innan jag åker till Spanien. Jag vet att det kan kännas lite utjatat just nu, men jag tror inte att jag själv förstår vilken grej det faktiskt är att flytta. Och flytta till ett annat land och kultur och plugga på ett annat språk, det är bara aningen större i mitt tycke. Eller har jag fel? Det känns som en stor grej.

Fast tiden går alldeles för fort ju. Idag fick jag återigen en bekräftelse av Ryan Air om min biljett, det var rätt bra, även fast jag inte har tappat bort eller glömt av så är det kul att de har ett kom-ihåg-mail en vecka innan avgång. Så nästa lördag då... vad gör du då? Jag åker till Göteborg runt 5 för att hinna käka och sedan ska jag checka in och åka iväg. Flyget går kvart i nio och jag är framme i Girona halv tolv, sen blir det att sova en natt i Lloret för att sedan på söndagen ta bussen från Lloret till Barcelona. Som jag faktiskt har tittat upp, men ska kolla igen. Vad spännande det är att bege sig iväg såhär :-)

Måste berätta också att jag fick ett samtal igår av chefen på Multipartner i Barcelona. Jag pratade lite om jobbet och det slutade med att jag ska när jag kommer ner till barcelona bli kallad till en intervju. Första steget till att få jobb eller hur? Och det är riktigt skönt med extra cash, speciellt när man bor i en stad som kankse inte är världens billigaste. Men det var kul att han ringde säger jag bara.

Ikväll blir det hejdå fest, en liten trevlig tillställning som kommer bli rätt trevlig vad jag hoppas. Du är mer än gärna välkommen. Och jag måste få tag i ett twister eller liknande. Känner du någon som har ett twister eller roligt sällskapsspel? Om du gör det kan du väl säga till.

Skriver mer om allt som händer senare... det blev trots allt ett långt inlägg om ingenting, eller aa... jag borde skriva om något roligare och viktigare egentligen.

Kram på dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0