+/-

Tisdag och jag ska sart bege mig till jobbet. Dagen bjuder väl inte på så mycket mer än att det blir utomhusbio (om vädret tillåter) i trollhättan ikväll. Jag och resten av dreamteam ska bege oss med cyklarna till storstaden och mysa framför filmen Solstorm. Hade vart trevligt att cykla ihop med någon annan än dreamteam, någon man kunde mysa lite mer med, men jag är inte sur för det. Man måste ta tillvara på stunderna med dreamteam också. Men tusan, det kommer andra filmer och andra möjligheter till sådant.

Börjar jobba tre idag och det händer väl inte så mycket mer egentligen. Ska flytta också. Det är rätt stort, men bara till slutet av veckan. Jag ska flytta till farsans lägenhet (en lägenhet vars vardagsrum verkligen måste fixas) för att johanna ska bo i mitt rum och jag vill inte sova på soffan. Så därför flyttar jag dit. Dessutom så (nu kommer stunden ni ska tycka synd om mig och ge mig några tröstande ord) ska jag jobba natten fredag och lördag och kommer vilja sova och inte bli störd av syster, systerskompis eller föräldrar! Jag behöver min skönhetssömn!

Lite patetisk, ja det är jag, men jag får leva med det också. Men många är patetiska. Jag klamrar mig fast på illusioner som jag rent krasst inte funkar. Därför måste jag släppa det och gå vidare. Herregud, det är så sjukt. Jag blir förbannad på mig själv och jag ljuger för mig själv. Det är det värsta av allt ju. Att jag intakar mig själv saker som är ouppnåliga och ibland korkade. Usch. det är verkligen patetiskt. dessutom när man VET att det är fel väg att vandra. Jag hatar att inte ha kontroll, inte alls. Me no encanta. Och jag vet inte vad du gör för att få mig sånhär heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0