Short Message Service

Alldeles för snart så har det hänt. Jag längtar varje sekund och jag lovar mig själv dyrt och heligt att jag tänker vara där varje möjlig ledig stund jag kan. För såhär går det inte att ha det, inte alls!

Idag har vart en av de bästa sommardagarna iår. Jag har njutit och badat och solat och bara kunnat ta vara på mig själv. Återigen var jag på Vänersnäs i karl-henrys (mammas kusin) sommarstuga. Det fina vädret, den tysta omgivningarna, fiskjusarna som svävade och vågorna som rullade in mot stranden gjorde att jag kände mig lugn, harmonisk och upprymd. Stress eller ängslan var långt borta och allt jag önskade var att jag kunde stanna tiden och leva så i all evighet, med ett undantag, och det skulle vara att du var där och njöt med mig. Länge

Nu är det en ny vecka och dags att börja jobba igen. Och jag har inte kännt mig så opepp på att jobba på länge. Jag vill bara sitta och njuta och bara få vara, kanske vara på ransberg (trots myggen), känna sommaren i mig och inte utanför mig som den gör nu. För korvkiosken är ett fängelse utan åtkomst av sol, värme och somriga ögonblick. Nu vill jag bara att det ska vara över. Och jag vet inte om jag gillar folket jag jobbar med, inte alla i vilket fall.

5 veckor kvar och ångesten har börjat infinna sig. Samtidigt som det blandas med spänning och pirr i magen för att jag faktiskt ska iväg och starta mitt liv. Idag betämde jag mig för att börja spara på en servis också, och ingen ny utan en gammal rörstrand servis eller liknande. Så dags att bege sig till kuriosabodar, antikvariat och loppisar. eller så blir det så när jag kommer tillbaka. Nu ska jag snart sova men först ska jag äta lite och kolla på serviser :-) kanske skriva ett och annat sms också

I reckon its again my turn to win some or learn some


 


Kommentarer
Postat av: Camilla

det är återigen söndag vilket betyder ännu en sexfråga i min blogg. Vågar du svara?

2008-07-27 @ 21:36:41
URL: http://camillaaggeborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0