Åka,åka,åka på lastbilsflak

you know what! skolan är snart slut och sommaren ligger för mina fötter. Jag har hela livet framför mig, en ljus framtid utan något som stoppar mig, inga hinder i min väg. Skolan är snart slut och jag kan andas ut. Samtidigt så kan jag inte hjälpa att jag blir lite ledsen. 

Ja jag blir ledsen och tycker det är lite sorgligt att jag efter imorgon inte kommer ha något som håller mig tillbaka. Ingen trygghet eller något att längta till. Inget att se fram emot i augusti och inga gamla kompissar. Det gör mig lite ledsen och jag vet att jag kommer gråta imorgon för jag gråter alltid. Jag är en känslig kille, så enkelt är det :-)
Samtdigt så är det otroligt spännande att ta steget in i ett annat liv, en annan tid och en annan värld. Jag kommer vara vuxen efter imorgon, inte student eller elev, utan vuxen. Pirrigt.

Snart ska jag gå och lägga mig också, att hålla igång minst 24 timmar i sträck, ja det kräver en god natts skönhetssömn. Även om någon anser att jag borde vara uppe och att jag inte behöver någon skönhetssömn så är jag beredd att disagree.

Så God natt gott folk! Nästa gång vi hörs är jag vuxen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0