morgon på wendelsberg

Efter en ganska så kort sömn, så har jag vaknat och är relativt pigg med tanke på omständigheterna. Det ser ut att ha regnat men det börjar spricka upp så jag är nöjd eftersom vi då ska grilla ikväll! Wendelsberg är så fint som det kan bli och jag känner mig högadlig när jag går i parken och upp mot slottet i en så vacker försommarmiljö som finns här. Och jag är glad att vara tillbaka på Wendelsberg, dels för maten men också för att Wendelsberg är lite av UNF komprimerat, alla former av vår verksamhet ryms på området och jag gillar det. ANTprojektledarna har jag sett och jag har även fått en skymt av Robin, så jag tänkte haffa honom lite senare

Jag har fått höra att jag har en tråkig blogg så jag får ju börja ändra på det. Så här kommer ett lite mer seriöst inslag då. Om varför jag är på Wendelsberg. Men som nykterist har man en jävla press på sig inom och utom förbundet och som DO så måste man kunna hantera det på ett konstruktivt sätt för att leda sitt distrikt på bästa möjliga sätt. Jag vill ju få Älvsborg att hamna i toppen. Gävleborg har flest medlemmar, Jönköping har flest aktiviteter men Älvsborg vi ar ju faktiskt mest pengar. Det bore vara en genomslagskraft anser jag, och en bra plattform att skapa verksamhet och ha en kontinerlig medlemsrekrytering och då borde man, med rätt verktyg och ledarskap kunan vända trenden på ett bra sätt och kunna bli ett distrikt att räkna med. Jag har en styrelse som är på, jag har människor som är villiga att hjälpa till och jag har stöd från närliggande distrikt - det är dags att skapa förändring, en förändring till det bättre!

Detta är bara början av utbildningen och jag är redan såhär pepp! Fy fasiken va bra det kommer gå. En bra, eller snarare bättre DO är vad jag kommer bli och det känns helt underbart. Jag är återigen pepp inför UNF ch när man vet att andra känner samma sak är det lättare att vara ödmjuk och lyhörd. En smart idé förbundet, en av de smartaste faktiskt. Thank you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0