morning has broken - evening has come

du ger mig viljan att stanna kvar lite till även om jag är rädd och jag vill springa
så finns det något med dig som gör att jag håller mig kvar.
Det är något mystiskt, något annorlunda, det finns något där som jag inte sett innan
Kan det verkligen gå så fort?
Jag öppnade ett fönster, slog upp min dörr och ljuset strömmade in
Låt alla veta!

dagen har börjat bra, ska det fortsätta så?

Dagens sug: Dansa på bordet i vild extas och vara mig själv

dagen är slut och jag tänker uppdatera lite

Jag älskar att träna! Det är så jävla skönt att känna adrenalinet pumpa omkring i kroppen, vara fokuserad och rensa tankarna. Man är inställd på en sak och det är så skönt. Det finns inget annat än jag och vikterna/cykeln. Jag och ett mål, det är vad man borde ha i livet. En sak att fokusera på. Livet hade vart så otroligt mycket enklare då.

Om man enbart hade fokuserat på skolan så hade jag vart ett MVG barn, om jag bara fokuserat på UNF hade distriktet vart super, om jag bara...
men nu är det inte så, nu sitter man här med facit i hand och ångrar sina val och kval. Men jag är rätt nöjd i vilket fall; jag är ett vg barn, jag är DO för ett bra distrikt och jag har framtidsplaner. Sedan finns det en baksida också men den kan man ju tänka på sen? Om man blundar försvinner det - det har jag lärt mig.

Lisa Ekdahl är så fantastisk bra, jag har inte uppskattat henne innan men jag tror att det är lite synskt. För hennes sånger passar in i mitt liv fantastiskt, och många av mina favoritlåtar levererar texter som får mig att fatta hela livet. Det är inte bara jag och det kommer gå bra, men sen så, sen så tar det ett tag till. Det är tur att jag kan göra något annat, jag tränar, jag ler och jag berusar mig!
 
Från en sak till en annan; jag har fattat att det är sommar nu! Ja anna det har jag faktiskt. Nu är det sommar på riktigt och det är väldans mysigt. Jag gillar värmen och solen. Sommaren ger så himla mycket, men nu så har jag världens dilemma. Summercamp eller Vänersnäslägret? Ja det kan ses som en liten petitess, men det är det inte! Jag får göra en Cost-Benefit Analysis helt enkelt, som jag gjorde när jag skulle välja universitet (iofs så har jag ju ändrat mig).

Vänersnäslägret
+ Sköna människor
+ Nära hem
+ tradition
+ något värdefullt för barnen
+ gädje och skratt
+ pepp
- tält
- mygg
- tradition
- låga förväntningar 

Summercamp
+ något nytt
+ sköna människor (peter, anna, saska, etc)
+ europeer
+ glädje och skratt
+ pepp
- klump i magen
- tält
- mygg

Nej, jag får fundera en liten stund till. Jag funderar mycket, men på saker som jag ändå inte ka göra något åt, saker som inte rör mig och saker som är för långt bort för att egentligen kunna påverka mig. Vädret inför studenten exempelvis, hur tusan ska jag kunna rå över det? Jag borde sluta bry mig helt enkelt. Jag kanske hade blivit en mycket bättre människa om jag bara hade brytt mig om mig själv, slutat låta folk komma inpå livet och försöka skapa en förändring åt andra? Jag kanske bara ska vara som alla andra, som en ångvält som kör över allt, ja... jag kanske borde ha varit det. But then again, NO! Jag vill ju skapa intresse och förändra, det är mitt mål med livet. Jag vill inte följas: jag vill följa. Jag är en människa med ett alldeles för stort hjärta. Jag ler alldeles för mycket, men jag trivs med det. Jag utvecklas när andra utvecklas kanske, och sådana människor är mysiga älskvärda och sådana man minns.

Avslutar med: Ropa den kärlek är inget man förgör, ropa den kärlek aldrig kan ta slut


Kommentarer
Postat av: marina

klart den ska fortsätta att vara bra, alla dagar ska vara bra :)

2008-05-28 @ 10:34:01
Postat av: magnus

Jag ska kanske ta mitt första bad för iår idag^^ det känns ganska trevligt

2008-05-28 @ 10:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0