lucia

11 Nätter före jul!!!
(när jag var liten trodde jag att man sjöng älvan äter före jul)

Luciakatter hade inte vart fel, eller pepparkakor.. men jag har ingen kavel så pepparkakor kan vara svårt och saffran är dyrt för en stackars fattig student så det får man vänta med ett tag. Hursomhelst är det då lucia, en högtid som egentligen inte är så viktig för mig, men när jag var barn var luciafirandet hemma hos morfar trevligt oh viktigt! och speciellt när man hade luciafirande i juniorföreningen.. och såklart lusseröjjet. Det var tider det. Men nu sitter jag här i karlstad och var på julsittning igår så hemskt är det inte.

På tal om julsittningen så hade jag väldigt trevligt och om det inte tar för lång tid så ska jag fixa in bilderna på datorn och lägger up dem här sen. tills dess tar vi oss tillbaka exakt två år i tiden och till luciafirande på en förskola i vargön.


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha.. när jag var liten trodde jag de sjöng elva nät är före jul och föreställde mig massa fiskenät och undrade vad de hade med lucia att göra.. eh. va ju inte allt för smart när jag var liten med andra ord :P För övrigt kan man använda vinflaskor som kavel. hihi

2009-12-13 @ 13:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0