måndag... IGEN

idag var det måndag igen, och varje gång blir jag lika förvånad. måndag, gråa måndag varför måste det alltid kännas så jobbigt. eller jobbigt kanske det inte känns. men det där med rutiner kan vara lite tufft ibland.
men veckan i sig är nog rätt så bra ändå. Det blir Ullared imorgon och bio igen på torsdag. Det ser jag verkligen fram emot. sen blir det extra spännande för jag kommer snart få reda på vad jag får för lägenhet i karlstad. Ganska spännande att om sådär 3-4 veckor flytta upp mig och lasse till en helt annan stad. Kul säger jag bara :-) men samtidigt är det ganska svårt att föreställa sig att återigen släppa taget om det här hemma.

Nej, nu ska man inte bli sån, en tragisk filur med minnen som ända vänner. Bättre att satsa stort på den ljusnande framtid. Den är trots allt min. mitt liv och min tid är nu. Dags att skapa den förändring jag själv vill se. Och det börjar jag med genom att säga hejdå till illusioner jag ändå inte vill hålla kvar. Fattar bara inte varför det måste vara så svårt. Livet är inte lätt alla gånger och kanske det är meningen. Man ska inte veta slutet, då blir inte handlingen spännande.

denna måndag blir i alla fall lite mer spännande med att snart börjar beck på fyran. Jag och Lasseman är laddade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0